Walnut


Before reaching Walnut, we have to cross the whole Iowa which means corn fields, corn fields and more corn fields.


Our final destination is Omaha, Nebraska, but surfing the net we read that Walnut is defined as Iowa’s Antique City and given our passion for american vintage stuff, we opt for a detour from our itinerary for a quick stop in Walnut. The last few miles are a marked by a sequel of annoying pro-life advertising signs that make us realize that we are crossing an area where the far right republican wing is predominant.


We arrive in Walnut ready for wild shopping as 15 Antique Stores are reported for an only 900 inhabitants town, but it’s all closed and the streets are almost deserted. The only shop open for business  is a gun emporium. We walk through Antique City Drive immersed in an unreal silence, it’s lunch time so we stop by Robert’s Bakery Treats and Treasure to eat something. 

 

Entering the door of this small shop is like taking a dip in the past and for a moment we feel like to be in a Back to the Future frame. Homemade bread, Grandma’s pies as we have not seen for years and spectacular sandwiches were enough to turn our disappointment into a smile.

Walnut


Prima di arrivare a Walnut, dobbiamo attraversare tutto l’Iowa che possiamo riassumere così: campi di mais, campi di mais e ancora campi di mais.

La nostra destinazione finale è Omaha in Nebraska, ma spulciando in rete leggiamo che Walnut è definita la Antique City dell’Iowa e data la nostra passione per il vintage americano,  deviamo dal nostro itinerario per una breve sosta a Walnut. Gli ultimi chilometri prima di arrivare sono un continuo susseguirsi di fastidiosi cartelli pubblicitari  pro-life che ci fanno capire che stiamo attraversando un’area in cui l’estrema destra repubblicana la fa da padrona.

Arriviamo a Walnut pronti a fare shopping selvaggio dato che sono segnalati 15 Antique Store per un paese che conta solo 900 abitanti, ma ahinoi è tutto chiuso e le strade sono pressoché deserte. Manco a dirlo l’unico negozio aperto è un emporio di armi. Passeggiamo per Antique City Drive immersi in un silenzio surreale, è ora di pranzo e ci fermiamo da Robert’s Bakery Treats and Treasure per mangiare qualcosa. Varcare la soglia del piccolo negozio è come fare un tuffo nel passato e per un attimo abbiamo pensato di ritrovarci in una scena di Ritorno al Futuro. Pane in cassetta fatto in casa, dolci della nonna come non ne vedevamo da anni e un sandwich spettacolare sono bastati a trasformare il nostro disappunto per questa sosta in un sorriso.







Leave a reply


Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato.








Recent Portfolios